nuffnang

Isnin, 6 Oktober 2014

Nak Kurus !!!








 

ESP BOLEH BANTU UNTUK KURUS???

Ya..sebab ESP ada leucine. Tahu apa itu leucine?
Leucine ni ialah salah satu daripada 9 asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.
Leucine ni ada fungsi yang tersendiri dan sangat membantu menurunkan berat badan. Bagaimana?

1. Membakar lemak visceral.
 Lemak visceral adalah lemak yang berada paling dalam (di bahagian perut) dan susah nak disingkirkan. Tapi leucine ni dapat bantu bakar lemak viseral ni.

2. Rasa kenyang yang berpanjangan.
Perasan tak bila kita minum ESP kita rasa kenyang dan bertenaga? Sebab Leucine ni bantu bertindak dalam metabolisme glucose. (Glukose ni diperlukan untuk tenaga). Jadi, bila kita minum ESP, even tak makan atau pun masa kita berpuasa ; kita still rasa kenyang...rasa bertenaga.
Selain tu, leucin ni juga boleh rendahkan tahap triglycerides dalam darah yang akan membantu leptin (sejenis hormon) meransang otak dengan lebih baik supaya anda berasa kenyang pada kalori yang rendah... and that's why if nak kurus ESP ni ambil sebelum makan, so, time makan tu kita dah rasa kenyang...automatik kita akan kurang makan.

3. Membina semula otot.
Memang kita boleh dapat leucine dari makanan lain, tapi antara banyak-banyak asid amino, Leucine ni mudah rosak lagi-lagi time senaman. So that's why kita perlukan supplements yang ada leucine (which is ESP la kan) untuk bina semula otot, dan untuk menjalankan fungsi lain. Ha.. tu sebab korang tengok atlet selalunya ambil protein...sebab diorang tak nak kehilangan otot diorang. Kan otot diorang pejal gitu!
Lagi 1...Perasan tak orang yang skip karbohidrat cepat kurus(kurang makan nasi dan sebagainya) dan cepat gemuk?

Nak tahu kenapa?

SEBAB penurunan berat badan macam ni akan menyebabkan kita kehilangan otot. Bila kehilangan otot, ia akan perlahankan metabolisme badan, so orang tu akan naik berat badan dengan cepat.
TAPI.. if kita ambil ESP ni, Leucine dapat kekalkan tisu tanpa lemak. Dalam kata lain, ESP (yang kaya dengan leucine) ni dapat bantu kita kurus kan badan dengan pembakaran lemak dan bukannya mengurangkan jisim otot.

Faham kan?
Selain ESP, supplement Shaklee yang ada leucine ni ialah Cinch shake.

#sayajualshaklee
#shakleekualalumpur
012-2566440





Tiada ulasan:

Anda Mungkin Juga Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...