nuffnang

Jumaat, 3 Januari 2014

HAKIM DEMAM VIRUS KUKU TANGAN & MULUT



PERKATAAN PERTAMA YG AKU BOLEH CAKAP AKUN SGT TERKEJUT......


 
terkejut coz aku terpikir dari mane pulak hakim berjangkit virus ni sedangkan hakim tak pegi umah pengasuh .yg jaga hakim pulak babah aku bukan org lain dan babah mmg jaga hakim je tkder plak org lain ..tp kekadang ada la anak akk aku wawa duk join sekali duk umah atok itu pun kalo hakim ada la hehhehe wawa wawa...aku pikir lagi camne leh berjangkit sampai dah tak lalu nk pikir hehhehe sampai hubby aku ckp dah nak kena mummy nak wat camne pulak .ermmmm ye tak ye kan benda nak jadi ...so malam ni aku pun tido la tp tak brape boleh nak tido memandang badan hakim terlalu panas so aku dan hubby sgt risau ,jap jap aku kejut hubby  (aku cakap daddy bdn hakim panas la mummy risau la )hubby pun bgn tgk hakim dan aku pun tk senang duduk la basahkan kain tuk hakim letak kat kepala dan badan hakim biar panas tu berkurang tp tk juga kebah panas tu ...jam dah 4.30 pagi tp still tkleh tido memikirkan hakim demam ..aku pun minta hubby henset dan dgn laju jari aku GOOGLE pasal virus kuku tangan & mulut ni ...oooo rupanya baru aku tau penyakit ni boleh berjangkit melaui udara ,air liur,sentuhan dan persekitaraan ...tetiba aku teringat takkan menyangkit kat klinik kot masa bawa hakim checkup tk mungkin sbb cam dah lama sgt je atau mungkin berjangkit masa hakim main2 ngan atok kat bawah umah kot ...ermmm whatever la aku da malas nak pikir hehheheh....hari dah terang hakim mmg aktif tp boleh nampak bdn dia tak larat dan tk seaktif cam selalu....aku pun tkder wat keje umah dok je mengadap dia sbb risau sgt kan tp sib baik la hakim ni GOOD BOY senang makan ubat tp termuntah muntah juga la mungkin ubat tu pahit ...aku dah mula risau sbb hakim dah demam dr isnin tp hari khamis br dpt tau dia kena virus ni ..aduhhh mmg sgt risau sbb dia jarang demam ...tgk hakim tk lalu makan sbbmulut pecah ada ulser dlm mulut aku jadi sedih kesian tgk hakim ...nak minum susu pun tak larat sbb mulut sakit lagi la aku sedihh ..sib bek juga daddy tk keje so ada juga peneman jaga hakim ...setiap hari aku tk lupa bg makan ubat ptg2 bawa dia main bg kuar peluh now alhamdulillah hakim dah sehat dr virus tu tp cuma bdn on off on off....alhamdulillah berkat babah mama dan daddy sama jaga hakim ..syukur aku kepadamu ya allah...

hakim adalah anugerah terindah dari allah s.w.t untuk kami sekeluarga 

MUHAMAD RIZQI HAKIM BIN MUHAMAD RIDUAN 









Tiada ulasan:

Anda Mungkin Juga Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...